Melodi: Jeg er havren
Kære Mor, nu har jeg gjort en sang
Den har jeg lavet en nattetime lang
Det at rime, syn’s jeg er meget meget svært
Det får jeg aldrig lært
Versefødder – puha, også slemt !
Jeg tror nok at jeg har mange glemt
Men på fødselsdagen din
Sku’ du ha’ en sang som jeg synes er god & fin
Du har fødselsdag i dag
Fylder syvti år,i ro og mag
Vi vil fejre dig om bordet her..nu
Tak for at vi måtte komme forbi, du
Jeg skal passe på at denne sang
Ikke bliver umanerligt lang
Derfor kun et vers til du får
Så kan du få flere næste år !!
Du har haft et godt og lyk’ligt liv
Med din gode søn – og ingen kiv
Jeg vil ønske dig tillykke her
100 år du bli’r – og sikkert mer
(Selskabet rejser sig op og skåler for fødselaren)
