Melodi: Jim og jeg var venner
Gode ven, med sang vil højt vi hædre
dig som alle tiders fødselar.
Hvem har klaret livsproblemet bedre?
Jo, en vældig heldig hånd du har.
Lykkelig er den, som har en sådan ven.
Lykkelige du, som fylder år igen.
Når det er så godt at være sammen,
så er grunden din og ikke vor.
Her hos dig er hjertet arneflammen,
og dit sind det hylder vi dig for.
Lykkelig………………..
Muntre ven. Dit smil har du os givet,
aldrig har vi rigtig sur dig set.
Smil til verden – det er grundmotivet
og det eneste der virk´lig du´r.
Lykkelig……
Kære ven. Da først du hilste solen
med dit smil, som siden blev berømt,
gav din milde moder dig parolen:
Bliv det ønskebarn, som jeg har drømt.
Lykkelig……
Netop ønskebarnet er du blevet,
barnesind i alle livets kår.
Og når du så lykkeligt har levet
skyldes det, at hjertet solvarmt slår.
Lykkelig……
Unge ven, som aldrig bli´r den “gamle”,
skælmen i dit øje fik vi kær!
Gid du gennem hundred´ år må samle
dine venners flok fra fjern og nær.
Lykkelig er den, som har en sådan ven.
Lykkelige du, som fylder år igen!
