Fødselsdag 30 år

Print Friendly, PDF & Email

Melodi:  Jeg en gård mig bygge vil

Melodi : Jeg en gård mig bygge vil…….

Venner her i lystigt lag
samlet er til fødselsdag,
hvor vi alle nu vil feste,
men vor sang bliìr af de triste
Frank har nu fået et “beet”
med din vår er det nu sket.

Rygtet går i hele staden
du kan ikke tygge maden,
du kan ikke bøje armen,
du kan dårligt holde varmen,
du er nemlig uden fut,
du har fyret alt dit krudt.

Du er bleìn en gammel knark
du skuì faktisk haì et spark
du kan ikke drikke bajìre
kun det halì af hvad du plejer
du kan ikke fløjte mer
når du “labre” larver ser.

Du er ikke merì en mand
snart er væk den sidste tand,
kinden rynker – sikken alder
aldrig merì på stort rabalder,
det er trist når såìn det går
du ej mere noget får.

Husker du din ungdomstid
gamle, sløve individ,
du haìd blik for fruentimìre
nu kan du jo bare mimre
der er ikke spor af spas
når du kun kan gammeldags.

Det er sket med alt dit gas,
du er bleìn en gammel “jas”
ej merì kan du piger gafle
kun om rød vand, kan du rafle
sikke minder du må haì
fra dengang du blot kuì taì.

Engang var du vild krabat
du kuì drikke dig plakat,
nu er du en gammel nisse
for hver bajer skal du tisse,
det er slemt – ooh, ak, og ve,
at det dig skuì sådan ske.

Frank vi nu priser dig
ikke som et gammelt kvaj,
men som en, med vår i sindet
Som vor ven bliìr du nu mindet
for os alle står det klart,
du for os er dyrebar

Skal vi slutte denne sang
se om du endnu engang
kan med os et bæger drikke
selv om du skuì få lidt hikke.
Et HURRA det skaì du haì
på din tredv-års fødselsdag.

Se også

Jacobs konfirmation Hej jeg vil lige holde en tale nu. Jeg vil sige goddag til jer alle. jeg synes det har været en god dag, jeg vil lige sig
IsBryder – Ved et bryllup, hvor menuen var buffet og ingen fast bordplan, fik alle gæsterne udleveret et navneskilt til at sætte på deres tøj. På skiltet stod deres
Hos fotografen Rekvister: 2 stole, (evt. ægte kamera) Sværhedsgrad: 2 Denne leg er utrolig sjov! Både for tilskuere og deltagere. Der vælges omkring 2-3 drenge og piger. De går
Den BEDSTE takke sang! Melodi:  Fra Engeland til Skotland 1) Kære alle sammen, Jeg gerne takke vil, For de fine gaver Og fordi i kom hertil Nu er jeg konfirmert Så der
Livet var så let at leve Melodi:  Clementine Livet var så let at leve, hvis enhver på vores vej smilende kom os i møde: “Jeg ved noget godt om dig. “Men så sig det,
En konfimans tanker! Melodi:  Den røde tråd…. med subidua….. Hvem mon man er, når man er barn, et lille frø- så uerfar`n, et englebarn- en være rod, man må for fa´en
Højt fra træets grønne... Melodi:  Højt for træets grønne top Højt fra træets grønne top noget er i luften. Jeg ved ikke hvad – jo stop!! Måske er det duften. Se, nu
Patricks takkesang Melodi:  I en kælder sort som kul Takkesang Her på denne store dag, jeg så meget takker alle dem som sidder her, for de fine pakker. det er
Bogstavsglas 1.man finder en masse glas 2.find nogle labels 3.skriv bogtaver på labelsene der skal være to af vært bogstav 4.klip bogstaverne ud og sit dem på glasene
Velkommen i anledning af ... Melodi:  Bedstefar tag dine tænder på Nu, hvor anemoner lyser hvidt, flaget bifter under skyer milde, mødes vi her under forårssol. Her i dag skal nemlig være gilde!

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *