Melodi: Jeg en gård mig bygge vil
Melodi : Jeg en gård mig bygge vil…….
Venner her i lystigt lag
samlet er til fødselsdag,
hvor vi alle nu vil feste,
men vor sang bliìr af de triste
Frank har nu fået et beet
med din vår er det nu sket.
Rygtet går i hele staden
du kan ikke tygge maden,
du kan ikke bøje armen,
du kan dårligt holde varmen,
du er nemlig uden fut,
du har fyret alt dit krudt.
Du er bleìn en gammel knark
du skuì faktisk haì et spark
du kan ikke drikke bajìre
kun det halì af hvad du plejer
du kan ikke fløjte mer
når du labre larver ser.
Du er ikke merì en mand
snart er væk den sidste tand,
kinden rynker – sikken alder
aldrig merì på stort rabalder,
det er trist når såìn det går
du ej mere noget får.
Husker du din ungdomstid
gamle, sløve individ,
du haìd blik for fruentimìre
nu kan du jo bare mimre
der er ikke spor af spas
når du kun kan gammeldags.
Det er sket med alt dit gas,
du er bleìn en gammel jas
ej merì kan du piger gafle
kun om rød vand, kan du rafle
sikke minder du må haì
fra dengang du blot kuì taì.
Engang var du vild krabat
du kuì drikke dig plakat,
nu er du en gammel nisse
for hver bajer skal du tisse,
det er slemt – ooh, ak, og ve,
at det dig skuì sådan ske.
Frank vi nu priser dig
ikke som et gammelt kvaj,
men som en, med vår i sindet
Som vor ven bliìr du nu mindet
for os alle står det klart,
du for os er dyrebar
Skal vi slutte denne sang
se om du endnu engang
kan med os et bæger drikke
selv om du skuì få lidt hikke.
Et HURRA det skaì du haì
på din tredv-års fødselsdag.
