Melodi: Jeg en gård mig bygge vil
Det ku’ være meget sjov,
hvis en “overbo” fik lov
til at blande sig på dagen…
konkurrere lidt med “magen”
og fortælle om hvordan
OLAV også være kan.
Ja, nu vil jeg drille dig…
ingen “roser” her fra mig.
TRINE mig jo nok tilgiver,
at jeg dig i “næsen river”
på din runde fødselsdag
i det glade vennelag.
Sine “slæver” slår han ind
hos hver hjælpeløse kvind’.
Thi O.GEORG vil så gerne
sten fra deres fødder fjerne…
pudse vind’ver…l-2-3…
så de atter ud kan se.
Hvidte lofter…tapetser…
male både her og der…
lave kasser til altanen…
(træet ta’r man i conta’nen)
altid aktiv søm et føl…
vær-så-god…tag blot og skyl.
Men man kan sgu blive gal
på den mand fra første sal…
nemlig når man stadig sovner…
eller ligger blot og dovner…
Huset kimes næsten ned:
“Skynd dig…kom, så skal du se:”
Kællingen på anden sal
volder ham en masse kval…
Hun vil ikke ha’ reolen,
heller ikke lænestolen…
Hun skal altid gøre vrøvl…
man med hende kun har bøvl.
Jeg ved godt, at jeg er strid…
ikke kvindelig og blid…
At jeg drømmer om at flytte…
men hvad pokker kan det nytte?
HER jeg ved dog, hvad jeg har:
Byens bedste “underpar”.
I jer lille lejlighed
dagen går med raske fjed:
Efter morgenmad : Kabale…
Oh!…hvor ku’ en bajer svale…
efter frokost : middagslur…
så i kælderen en tur.
Jeg ku’ skrive meget mer’…
dels om ORØ…dels om Per-
sille—-samt om andre “sager”,
frokøstbord med snaps og “Lager”,
gæstfrihed og “Kryds-og-tværs”…
men nu kommer sidste vers.
HIP HURRA…..og så tillyk’.
Alder blæser du et styk’
Op til randen glasset fyldes…
FØDSELAREN skal vel hyldes.
Han et “LEVE” nu skal ha’,
thi halvfjers bli’r han i da’.
