Melodi: Lundeborg hymnen
Er du trist, og har du sorg i
sinde,
er du træt af børn og hus og mand.
?
Har du truffet den forkerte kvinde,
så tag med en tur til vise land…
Der er glade folk, her i Lejerbo
her er sang og klang og naturlig
trang
til at ha det dejligt med hinanden,
bare kom til os og syng dig glad.!
Er du trykket af de høje skatter,
blir du flået for din sidste mønt.
?
Så kom ned og få en hjertelig
latter
og tag stadsen på med sidste pynt..
Der er glade folk, her i Lejerbo
her er sang og klang og naturlig
trang
til at ha det dejligt med hinanden,
bare kom til os og syng dig glad.!
Selvom landet standser udi våde,
selvom det med gælden er så sandt,
tør vi glemme det og blie lidt
kåde,
selvom staten sætter os i pant…
Der er glade folk, her i Lejerbo
her er sang og klang og naturlig
trang
til at ha det dejligt med hinanden,
bare kom til os og syng dig glad.!
Har du tippet uden at få en tol`er,
eller tretten for at vær´ korrekt.
Så kom ned og slå så dine folder,
vi har plaster, så dit sår blir
lægt…..
Der er glade folk, her i Lejerbo
her er sang og klang og naturlig
trang
til at ha det dejligt med hinanden,
bare kom til os og syng dig glad.!
Hvorfor sku vi ikke ha ballade,
hvis den lyse op i alt det grå
og gør alle mennesker fro og glade.
?
Det er ord`nlig snak, man ka
forstå…..
Der er glade folk, her i Lejerbo
her er sang og klang og naturlig
trang
til at ha det dejligt med hinanden,
bare kom til os og syng dig glad.!
